dissabte, 4 de setembre del 2010

Etapa 4: Manresa - Cervera

Avui és el primer dia que dormirem fora de casa, per tant, també ens podem agafar l'etapa amb més calma. Sortim de Manresa i ens dirigim cap al nostre primer objectiu del dia, l'ascenció a Montserrat. La verita és que el temps acompanya i tot pinta bé però trobem el primer primer problema del dia, ens trobem un camí tallat per una valla electrificada pels animals, però com el track que portem ens fa passar per allà decidim continuar. Uns metres endavant trobem més valles, però el problema va ser quan vam veure que tot al voltant nostre teniem vaques, amb banyes i tot. Passem entremig d'elles, no tenim més remei, però la cosa es complica, el camí s'acaba i per poder sortir d'allà i arribar fins la cerretera hem de carregar les bicis a coll.
Amb tot això perdem una hora. Finalment arribem a Montserrat, com sempre està tot ple de turistes o de gent que aprofita per passar el cap de setmana. Comprem aigua, fotos de les magnifiques vistes, timbrem, i continuem el camí. La senyalització del camí a alguns trams és correcte, però a més, hi ha associacions que han fet la seva senyalització amb una fletxa groga i aquesta la trobem constantment. Passem per vàries localitats però nosltres decidim parar a Igualda a prendre alguna cosa. També parem a Jorba per comprar aigua, i a algun altre poble on trobem fonts en les que ens hi posem de caps per fer passar la calor.
Segon problema, reventem la roda. Anem per un bicicarril molt nou però just quan l'abandonem i fem un tram al costat de la carretera punxem un pnemàtic. Estem parats uns minuts i conti nuem el camí. En uns quants quilometres més arribem a dalt de tot de la Panadella, sort que no em decidit per nit allà perquè no hi ha res. Dos benzineres, l'Hostal Bayona i el restaurant de l'hostal. Tornem a carregar líquid.
Per últim el darrer problema, ens trobem senyalitzacions del camí, hi ha dos direccions possibles, el track ens marca una, nosaltres, com el cartell posava per carretre N-II, decidim agafar l'altre, doncs molt malament. Aquest últims 4 km s'han fet eterns. Trams no ciclables, mal senyalitzat,
camins que de cop s'acaben, un desastre. Finalment trobem una sortida i després d'alguns problemes físics aconseguim arribar a Cervera. Fem nit al Col•legi Residència Sagrada Familia de Cervera, on ens rep la germana Lucia, que és molt amable amb nosaltres. Ens timbra les cartilles i cap a dutxar-nos que ja toca. Preu allotjament 10€.

Etapa de 94kms.

Descarregar el track aquí.